بامشاد بار

ساخت وبلاگ
رنگ لباس عزاداری

درست است که همه بابت از دست دادن عزیزان خود غمگین و ناراحت هستند، اما نوع عزاداری و رسوم هر ملت باعث ایجاد فرهنگ های عزاداری متفاوت شده است. پوشش عزاداری مردم در هر کشور ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ آن جامعه دارد که رنگ لباس عزاداری از مشخصه های مهم آن است.

مشکی جزو رنگ های پرکاربرد در پوشش است که علاوه بر این که افراد علاقه مند به مد و به خصوص استایل کلاسیک آن را زیاد به کار می برند، رنگ مراسم عزا و سوگواری است و در مواقع خاص کاربرد آن بیشتر می شود. دقیقا به همین دلیل است که اکثرا وقتی به این فکر می کنیم که در مراسم عزاداری آقا یا خانم ایکس خدابیامرز چه بپوشیم؟ اولین و شاید تنها گزینه ای که به ذهنمان می رسد لباس های مشکی و تیپی سر تا پا سیاه است. اما هیچ به این فکر کرده اید که اگر زمان یا مکان دیگری به دنیا آمده بودید، چه رنگ لباسی را مناسب مراسم عزاداری می دانستید؟ با هم در ادامه به تاریخچه استفاده از رنگ مشکی در مراسم عزاداری و رنگ های متداول فرهنگ های دیگر می پردازیم.

سابقه پوشیدن لباسی خاص به عنوان لباس عزاداری به دوران باستان بازمی‌گردد

سابقه پوشیدن لباسی خاص به عنوان لباس عزاداری به دوران باستان بازمی‌گردد. در مصر و یونان باستان مردم برای اولین بار در هنگام عزاداری لباس‌های متفاوتی از آن چه روزمره می پوشیدند، استفاده کردند که نشاندهنده هماهنگی آن ها در مراسم خاص بوده است. در رم باستان رسم بر این بوده است که مردها و زن ها از لباس یک دست خاکستری استفاده کنند.

مشکی، پرکاربردترین رنگ مراسم عزاداری

مشکی معمول ترین رنگ برای لباس سوگواری است و در بسیاری از کشورها و فرهنگ ها بعنوان رنگ عرف و متداول در هنگام عزاداری شناخته می‌شود. رنگی که نشان دهنده غم عظیم افراد در زمان از دست دادن عزیزانشان است که توسط فرهنگ های مختلف پذیرفته شده و پر کاربردترین رنگ است.

سابقه استفاده از رنگ سیاه در ایران برای عزاداری

سوگ سیاوش از جمله مراسم کهن ایرانی است که در آن مردم از قدیم رسم بر پوشیدن لباس سیاه داشته اند، آن هم به احتمال زیاد به دلیل معنی نام سیاوش در زبان اوستایی است که یعنی دارنده اسب سیاه و با نگاه به تاریخ احتمال می رود، سوگ سیاوش جزو قدیمی ترین مراسمی باشد که در آن سیاه به عنوان نماد غم و سوگ از دست دادن فرد استفاده شده باشد.

سفید، بعد از مشکی از رنگ های پر کاربرد در مراسم عزاداری است.

بعد از مشکی معمول ترین رنگ برای عزاداری سفید است. ملت هایی که مرگ را بعنوان تولد دوباره و شروع زندگی بهتر با آرامش بیشتر می پذیرند، دارای سبک متفاوتی از عزاداری برای رفتگان هستند. آن ها رنگ سفید را بعنوان نماد آرامش، برای لباس عزاداری استفاده می کنند. درست است که در فرهنگ ما سفید نشانه شادی است ولی در برخی از فرهنگ ها مانند  چین و هند رنگ سفید را نشانه آرامش و مناسب عزاداری می دانند. جالب است بدانید که در دوران باستان مردم مصر، سفید را نماد خدای مرگ و پاکی می دانسته اند. همچنین در قرون وسطی در اروپا نیز سفید بعنوان رنگ عزاداری متداول بوده است.

رنگ های عجیب لباس عزاداری

رنگ های دیگری چون زرد، بنفش، فیروزه ای در زمان های مختلف و در فرهنگ های گوناگون به عنوان نماد عزاداری مورد پذیرش بوده اند. برای مثال مردم مکزیک و اتوپیا از رنگ زرد برای عزاداری استفاده می کنند، بنفش رنگ عزاداری در برزیل بوده است و  متون کهنی چون شاهنامه فردوسی، نشان دهنده استفاده از رنگ های متفاوتی چون سیاه، کبود و فیروزه ای در لباس های سوگواری ایرانیان است.  در این میان قرمز یکی از رنگ های عجیبی است که با وجود انرژی زیادی که دارد در بعضی از کشورهای آفریقایی مانند توگو بعنوان رنگ عزاداری استفاده می شود.

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 239 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:11

رقابتی بی‌نظیر باهدف پرورش نبوغ دانشجویان خلاق کشور. رقابتی که مشابه آن در ایران بسیار نادر بوده و تأثیر وصف‌ناپذیری در پیشرفت صنعت دارد. این‌گونه رقابت‌ها اگرچه در ظاهر یک مسابقه دانشجویی با جوایزی ناقابل به نظر می‌آیند، اما هدف اصلی‌ حمایت‌کننده‌ها، پرورش ایده‌های خلاقانه، حمایت از تولیدات داخلی، ایجاد ارتباط بین دانشجویان و صنعت

The post نخستین دوره مسابقات جایزه بزرگ پهپادها در دو لیگ سرعت و Indoor (فضای بسته) در ایران appeared first on بامیلو.

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 209 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:11

با شنیدن واژۀ دوربین پرنده احتمالاً اولین تصویری که در ذهن شما نقش می‌بندد پهبادهای نظامی است که برای عکس‌برداری از مناطق استراتژیک استفاده می‌شوند؛ و یا شاید اسباب بازی‌های رادیو کنترلی که کنترل آن‌ها بسیار دشوار بوده و به هیچ عنوان کاربردی نیستند. خود را آماده کنید زیرا پس از خواندن این متن ذهنیت

The post سلفی از میان ابرها appeared first on بامیلو.

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 223 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 21:11

^D764AEA0172983350E06B533BDEF026B4617B7B758E4A5662A^pimgpsh_fullsize_distr

با شنیدن واژۀ دوربین پرنده احتمالاً اولین تصویری که در ذهن شما نقش می‌بندد پهبادهای نظامی است که برای عکس‌برداری از مناطق استراتژیک استفاده می‌شوند؛ و یا شاید اسباب بازی‌های رادیو کنترلی که کنترل آن‌ها بسیار دشوار بوده و به هیچ عنوان کاربردی نیستند. خود را آماده کنید زیرا پس از خواندن این متن ذهنیت شما از عبارت «دوربین پرنده» به کلی تغییر خواهد کرد.

تا چند سال پیش دوربین‌ پرنده تنها ایده‌ای بود که در بازی‌ها و فیلم‌های علمی و تخیلی می‌توانستیم نمایی کلی از آن‌ها را مشاهده کنیم. اما اخیراً این ایده به واقعیت تبدیل شده و نمایشگاه CES سال ۲۰۱۵ مهر تأییدی بر این ادعا است. نمایشگاه CES معتبرترین نمایشگاه دنیای تکنولوژی است که هر ساله در اوایل ماه ژانویه در لاس وگاس آمریکا برگزار می‌شود. CES مخفف عبارت Costumer Electronics Show بوده و  آوردگاه دستاوردها و تکنولوژی‌هایی است که قرار است در آن سال عرضه شوند. سال ۲۰۱۵ میلادی نیز استثناء نبوده و این نمایشگاه از ششم تا نهم ژانویه با حضور بیش از ۱۴۰ هزار شرکت کننده برگزار شد. امسال سازندگان بیش‌تر انرژی و سرمایۀ خود را بر روی تکنولوژی گجت‌های پوشیدنی و همچنین دوربین‌های پرنده معطوف کردند که این رویکرد آن‌ها نوید سالی متفاوت را به ما می‌دهد. در این مقاله برآنیم که تکنولوژی دوربین‌های پرنده و محصولات عرضه شده در این زمینه را به شما معرفی کنیم.

^13977F49BC6408D3AEB446A86D73433ABAF37C68322FD2ADB0^pimgpsh_fullsize_distr

۱- DJI

یکی از پیشگامان این تکنولوژی شرکت DJI است. این شرکت اولین محصول خود را در سال ۲۰۱۳ و با نام تجاری Phantom 1 عرضه کرد. محصولی که در واقع یک کوادکوپتر (بالگردی با چهار پروانه) بوده و در قالب تجهیزات جانبی به صورت جداگانه برای دوربین بسیار موفق GoPro عرضه شد. البته قدمت ساخت این نوع بالگردهای چهار پره به سالیان بسیار دور باز می‌گردد اما DJI اولین شرکتی بود که آن را به صورت رسمی عرضه کرده و در اختیار مردم سرتاسر جهان قرار داد.

مکانیزم ساخت این محصول بسیار ساده بوده و قابلیت‌های دوست داشتنی متعددی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اصلی‌ترین ویژگی آن طراحی مینیمالیستیک آن می‌باشد که از هرگونه پیچیدگی به دور است. کنترل دستگاه تا جای ممکن ساده شده و به هیچ عنوان به کنترل‌های دیگر پهبادها شبیه نیست و در نگاه اول شاید اسباب بازی به نظر برسد. هدایت Phantom 1 به حدی ساده است که حتی در مرتبه اول می‌توان به راحتی کنترل آن را بدست گرفت. در زیر دستگاه چهار ردیف چراغ LED قرار گرفته است که دو ردیف به رنگ سبز و دو ردیف به رنگ قرمز هستند تا فرد هدایت کننده بتواند جهت حرکت آن را از فاصله دور نیز تشخیص دهد. پهباد Phantom 1 حتی در صورت وزش باد قابلیت تثبیت موقعیت مکانی خود را دارد تا کاربر بتواند در شرایط مختلف تصاویر ایده‌آل خود را ضبط کند، قابلیتی که به لطف موقعیت ماهواره‌ای یا همان جی‌پی‌اس میسر شده است. باتری Phantom 1 می‌تواند انرژی مورد نیاز برای پرواز مداوم بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه را تأمین کند و کنترل آن نیز برای روشن شدن به  ۴ باتری AA نیاز دارد. سقف سرعت Phantom 1 به ۱۰ متر بر ثانیه (۳۶ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد که برای فیلم‌برداری از مسابقات نمی‌توان روی آن حساب چندانی باز کرد. بر روی این پهباد سیستمی تعبیه شده است که در صورت خارج شدن از محدوده و یا از دست رفتن کنترل آن، توانایی بازگشت به نقطۀ تعیین شده را دارد. این محصول تنها از دوربین‌های ساخت شرکت GoPro پشتیبانی کرده و نگه دارندۀ دوربین‌های دیگر همراه با  آن عرضه نمی‌شود.

اما نسل دوم این محصول که Phantom 2 نام دارد در اواخر سال ۲۰۱۳ و با هدف رفع برخی نواقصی که در Phantom 1 وجود داشت، عرضه شد. یکی از اصلی‌ترین تغییرات در این نسل پایه متحرک نگه‌دارنده دوربین است. پایه‌ای که می‌توان آن را از طریق کلید جدیدی که بر روی کنترل از راه دور تعبیه شده در جهات مختلف تنظیم کرد که این ویژگی قابلیت‌های فیلم‌برداری را به میزان چشمگیری افزایش داده است. در Phantom 2 ظرفیت باتری تا ۵۲۰۰ میلی آمپر افزایش یافت که این موضوع زمان پرواز آن را به ۲۵ دقیقه رسانده است. این باتری لیتیوم پلیمری DJI Intelligent Battery نام داشته و علی رغم افزایش ظرفیت، قیمت آن به مراتب بالاتر از باتری Phantom 1 است که نکته‌ای بسیار منفی به شمار می‌رود. شما می‌توانید باتری نسل اول این محصول را با پرداخت پولی حدود ۲۰ دلار خریداری کنید، این در حالی است که قیمت باتری Phantom 2 به ۱۳۰ دلار می‌رسد. با این حساب خرید ۶ باتری مجزا برای Phantom 1 به مراتب به صرفه‌تر بوده و در کل زمان شارژ بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. مهندسان شرکت DJI توانستند سرعت نسل دوم این محصول را تا ۱۵ متر بر ثانیه (۵۴ کیلومتر بر ساعت) افزایش دهند تا کارایی آن در شرایط مختلف فیلم‌برداری  افزایش یابد.  امکان نمایش زنده تصویر توسط سیستم iOSD بر روی آی‌پد و یا آیفون و قابلیت تعیین کردن مسیر فیلم‌برداری از دیگر نوآوری‌های شرکت DJI در این نسل بود.

نسل سوم کوادکوپترهای شرکت DJI با نام Phantom 2 Vision و با هدف  فراهم کردن تجربه‌ای لذت بخش تر و حرفه‌ای تر از فیلم‌برداری طراحی و عرضه شد. این نسل برای افرادی که به دوربین‌های GoPro علاقه‌ای نداشته و یا قابلیت‌های آن را محدود می‌بینند بسیار مناسب است. Vision خود به دوربینی ۱۴ مگاپیکسلی با سنسور CMOS مجهز شده که نمی‌توان آن را از دستگاه جدا کرد. این دوربین برای شرایط خاص تصویربرداری بسیار مناسب‌تر از GoPro بوده و قابلیت فیلم‌برداری تمام HD یا p1080 را با سرعت‌های ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه دارد. از دیگر برجستگی‌های این دوربین عکس‌برداری با فرمت RAW می‌باشد. این دوربین به پردازنده‌ای بسیار قدرتمندتر مجهز شده که فرآیند پردازش تصاویر را سریع‌تر و بهتر انجام داده و پس از آن به کارت حافظۀ microSD با ظرفیت ۴ گیگابایت انتقال می‌دهد.

این نسل به همراه نرم افزاری برای گوشی‌های اندرویدی و آی‌او‌اس شما عرضه می‌شود. این نرم افزار بسیار کاربردی بوده و فرآیند کنترل و تصویربرداری را به مراتب راحت‌تر کرده است. این نرم افزار در درجه اول تصویری زنده از آنچه که دوربین Vision می‌بیند را به تلفن همراه هوشمند شما مخابره می‌کند. نمایش اطلاعاتی نظیر میزان شارژ دستگاه، میزان شارژ کنترل از راه دور، ظرفیت کارت حافظه، قدرت سیگنال، سرعت، و ارتفاع کوادکوپتر از دیگر مزیت‌های این برنامه است. شما می‌توانید زاویه عمودی دوربین را نیز توسط این برنامه کنترل کنید.

لنز این دوربین ۴۶ میلی‌متری است بنابراین می‌توان تعداد زیادی از فیلترهای موجود در بازار را بر روی آن نصب کرد. عکس‌برداری پانوراما و اصلاح موج‌های ایجاد شده بر روی تصویر توسط نرم افزار Adobe از دیگر قابلیت‌های این دوربین هستند. در این نسل دیگر نیازی نیست تصاویر و فیلم‌های خود را با کابل به لپ تاپ انتقال دهید زیرا آن‌ها از طریق وای- فای در تلفن همراه شما ذخیره می‌شوند. سرعت و میزان نگهداری شارژ Phantom Vision نیز همانند Phantom 2 بوده و تغییری در آن ایجاد نشده است.

روی هم رفته سیر پیشرفت محصولات شرکت DJI با نسل سوم کوادکوپترهای Phantom یعنی Vision رشد چشمگیری داشته که نقش پر رنگ نرم افزار DJI VISION عرضه شده برای تلفن همراه را نمی‌توان نادیده رفت. با عرضه Phantom 2 Vision بود که عبارت دوربین پرنده رنگ و معنا گرفت.

پس از این شرکت DJI کوادکوپتری جدید به نام Phantom 2 Vision+ را برای افرادی که به کیفیت بالاتری نیاز دارند عرضه کرد. این نسخه بسیار مشابه Vision بوده و تفاوت‌های آن به کیفیت دوربین و قابلیت‌های پایه نگه دارندۀ آن محدود می‌شود. پایۀ نگه‌دارنده‌ای که در Vision+ تا ۱۳۰ درجه تغییر زاویه داشته و می‌تواند با زاویه‌ای ۹۰ درجه از سطح زمین نیز تصویر برداری کند که نتیجه آن تصاویری بسیار زیبا و دوست داشتنی است.

^7C15AB73C87AB89F298C8E81EDB9E000723485B395A1F79C0A^pimgpsh_fullsize_distr

و اما نسل آخر کوادکوپترهای شرکت DJI که Inspire 1 نام دارد توانست در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۵ سر و صدای بسیاری به پا کند. Inspire 1 نمادی از تکامل در طراحی و تکنولوژی است. دستاوردی که شرکت DJI چندین سال بر روی آن کار کرده و در یک شب آن را بدست نیاورده است. دوربین پرندۀ Inspire 1 را می‌توان انقلابی در محصولات شرکت DJI تلقی کرد. در این دستگاه تمامی مرزها و چارچوب‌هایی که تا کنون ما از شرکت DJI می‌شناختیم شکسته شده و شاهد عرضه محصولی کاملاً جدید از نظر طراحی، مکانیزم پرواز و قابلیت‌های تصویر برداری هستیم.

همان‌طور که مشخص است ظاهر Inspire 1 به هیچ یک از محصولات نسل‌های گذشته شرکت DJI شباهتی ندارد. این محصول طراحی به مراتب ارگونومیک تری نسبت به گذشته داشته و بازوهای آن از آلیاژ سبک و بسیار مقاوم فیبرکربن ساخته شده‌اند. از بدنه Inspire 1 دو بازوی اصلی خارج شده که متحرک بوده و توانایی حرکت به سمت بالا یا پایین را دارند. این مکانیزم قابلیت‌های پروازی بهتری را به آن داده است. طراحی پایه نگه‌دارنده دوربین نیز تغییر کرده و هم اکنون امکان فیلم‌برداری ۳۶۰ درجه در هر سه محور و بدون هیچ محدودیتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دوربین نصب شده بر روی Inspire 1 نیز به خودی خود دستاوردی بزرگ به شمار می‌رود. این دوربین به سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده و توانایی فیلم‌برداری با کیفیت فوق‌العادۀ ۴K را نیز دارد. تصاویر گرفته شده توسط این دوربین در بالاترین کیفیت رزولوشنی معادل ۳۰۰۰×۴۰۰۰ پیکسل دارند. حداکثر ایزو ۳۲۰۰ در حالت فیلم‌برداری و ۱۶۰۰ در حالت عکس‌برداری از دیگر قابلیت‌های این دوربین است. لنز این دوربین از ۹ لایه مختلف ساخته شده که در پس آن‌ها سنسور قدرتمند شرکت سونی به نام EXMOR وظیفه تصویر برداری را به دوش می‌کشد. فیلم‌برداری با کیفیت ۴K سرعتی معادل ۳۰ فریم بر ثانیه و با کیفیت p1080 و همچنین p720 سرعتی معادل ۶۰ فریم بر ثانیه دارد. قابلیت عکس‌برداری پانوراما، عکس‌برداری پیاپی، فیلم‌برداری تایم لپس و قرار دادن فیلتر اصلاح نور از دیگر امکانات این دوربین پیشرفته است. به منظور ذخیره اطلاعات بر روی Inspire 1 درگاه کارت حافظۀ microSD تعبیه شده است که قابلیت پشتیبانی تا سقف ۶۴ گیگابایت را دارد. تصاویر نیز قابلیت ذخیره سازی با فرمت RAW را دارند که این موضوع ویرایش‌های آتی را بسیار ساده‌تر و گسترده‌تر کرده است.

به منظور استفاده کامل از تمامی قابلیت‌های Inspire 1 برنامه جدید نیز طراحی شده است. برنامه‌ای که از قابلیت کنترل دستی دستگاه گرفته تا پرواز و نشستن خودکار را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. هم اکنون قابلیت اتصال دو کنترل از راه دور به Inspire 1 نیز اضافه شده است. گاهی اوقات شرایط به گونه‌ای است که کنترل دستگاه به خودی خود کار دشواری است و کاربر نمی‌تواند به خوبی از سوژه مورد نظر تصویر برداری کند. به همین دلیل می‌توان دو کنترل از راه دور را به کار گرفت که یکی برای کنترل کوادکوپتر و دیگری برای کنترل دوربین استفاده می‌شود.

از دیگر نوآوری‌های Inspire 1 قابلیت تثبیت موقعیت مکانی در محیط‌های بسته و شرایطی است که به GPS دسترسی ندارد. در این صورت Inspire 1 توسط سنسور تصویری و دو سنسور صوتی سونار که در زیر آن قرار داده شده از برخورد با موانع دوری کرده و در سر جای خود باقی می‌ماند.

مغز متفکر  Inspire 1 پردازشگری است به نام IMU که در داخل آن شش حسگر ژیروسکوپ و یک شتاب سنج جای داده شده‌اند. این حسگرها تمامی حرکات کوادکوپتر و پایه دوربین را تحت کنترل داشته و همواره با سیستم موقعیت یاب مکانی و دیگر قسمت‌های Inspire 1 در ارتباط است. یکی از این قسمت‌ها ESCS نام دارد. چیپ ESCS وظیفه برقراری ارتباط بین کنترل از راه دور، کنترل کوادکوپتر و چهار موتور را بر عهده دارد. این قطعه است که میزان تقسیم انرژی بین هر یک از موتورها را به صورت جداگانه تنظیم می‌کند. روی هم رفته بدون شک Inspire 1 را می‌توان یکی از کامل‌ترین دوربین‌های پرنده ساخته شده تا به اکنون دانست.

^6D145D896F6610EB336EDBFAECFE5345F6D8525C1D83F19B62^pimgpsh_fullsize_distr

۲- Air Dog

سگ هوایی یا همان Air Dog یکی از شگفتی‌های نمایشگاه CES سال ۲۰۱۵ بود. محصولی که توانست جایزه بهترین پهباد و همچنین بهترین محصول معرفی شده در این نمایشگاه را از آن خود کند. البته برخی این محصول را یک ربات میدانند تا پهباد زیرا بسیار هوشمند بوده و برخلاف دیگر کوادکوپترها انسان در کنترل آن نقش چندانی ندارد. این وسیله به خودی خود تمامی مسئولیت پرواز را بر عهده گرفته و شما تنها از طریق منوی تنظیمات دستوراتی مبنی بر شرایط فیلم‌برداری نظیر زاویه، ارتفاع و غیره را به آن می‌دهید. پس دیگر نیازی نیست برای فیلم‌برداری از لحظات جذاب خود یک فیلم‌بردار و یک فرد کنترل کننده را استخدام کنید. AirDog در واقع سیگنال‌های یک ردیاب قابل برنامه ریزی به نام AirLeash را دنبال می‌کند. شما می‌توانید AirLeash را به دور دست با تجهیزات خود نظیر کلاه ایمنی متصل کرده و سپس حرکت کنید. البته در حال ابعاد AirLeash مقداری بزرگ بوده و تولید  کنندگان قول داده‌اند که در نسخه نهایی که به دست مشتریان می‌رسد ابعاد آن نصف شود که حتی قابلیت اتصال به عینک‌های اسکی نیز به آن اضافه می‌شود. AirLeash ضدآب و ضدضربه بوده و محدودی سیستم بیسیم آن بسیار وسیعی است. این پروژه در ابتدا یک ایده بود که نهایتاً به لطف سایت kickstarter و پشتیبانی مردم به واقعیت تبدیل شد.

kickstarter وب سایتی است که مقر اصلی آن در ایالات متحده آمریکا واقع شده و با هدف واقعیت بخشیدن و عملی کردن نوآوری‌ها و پروژه‌های خلاقانه سرتاسر جهان فعالیت خود را آغاز کرد. این سایت به خودی خود نقشی در تأمین بودجه نداشته و تنها پروژه‌هایی که دارای پتانسیل عملی شدن هستند را معرفی می‌کند. سپس هر فرد می‌تواند به اندازۀ خود در تأمین بودجه پروژه سهیم باشد و مقداری پول را به آن اختصاص دهد. ایده این سایت تا کنون باعث عملی شدن بیش از ۲۰۰ هزار پروژه شده که در کل بودجه‌ای بیش از ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار به آن‌ها اختصاص داده شده است. نهایتاً با حمایت ۱۳۵۷ نفر پروژه AirDog با بودجه‌ای حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در ژوئن ۲۰۱۴ کلید خورد. این پروژه توسط شرکت صنایع هوا فضای Helico و توسط گروهی بزرگ از متخصصی مختلف اجرایی شد. گروهی از مهندسین هوا فضا، کامپیوتر، نرم افزار، طراحان و برنامه نویسان اندروید و آی او اس در این پروژه دخیل بودند.

AirDog پهبادی خودکار است که سوژه مورد نظر را دنبال کرده و از آن فیلم‌برداری می‌کند. کافی است گیرنده را به دور مچ دست یا کلاه ایمنی خود بسته و حرکت کنید. در این هنگام AirDog به صورت خودکار از زمینه بلند شده و به دنبال شما راه میفتد. حرکات خودکار AirDog به همین سادگی‌ها نبوده و در داخل آن تعداد زیادی سنسورهای مختلف قرار گرفته است. سنسورهایی نظیر شتاب سنج، ژیروسکوپ، فشار سنج، مغناطیس سنج، سونار (فرستنده و گیرنده امواج صوتی)، موقعیت یاب مکانی (GPS) و همچنین چیپست IMU که ارتباط بین تمامی آن‌ها را کنترل می‌کند.

مخاطبان اصلی AirDog ورزشکارانی هستند که از دوربین GoPro استفاده می‌کنند و تا کنون در نصب دوربین و نوع فیلم‌برداری از لحظات هیجان انگیز خود لذت واقعی را تجربه نکردند. اما هم اکنون به لطف AirDog فیلم‌برداری در شرایط دشوار وارد عرصه جدیدی شده و به هیچ عنوان در عملکرد فرد ورزشکار خللی ایجاد نمی‌کند. یکی از مزیت‌های بسیار بزرگ این کوادکوپتر قابلیت جمع شدن بازوهای آن است که حمل آن را بسیار راحت‌تر کرده است. پس جمع کردن چهار بازو، AirDog را می‌توان داخل یک کوله پشتی متوسط نیز جای داد.

این محصول تنها برای دوربین‌های GoPro عرضه نشده و کاربران دوربین‌های Action Cam سونی نیز می‌توانند از آن بهره ببرند. البته لازم به ذکر است که قابلیت‌های GoPro بر روی این کوادکوپتر به مراتب بیشتر از دوربین سونی است. باد و باران، سرما و گرما و حتی ضربه‌های معمولی بر روی AirDog تأثیر گذار نبوده و هر کجا که بروید به دنبال شما خواهد آمد. Airdog در واقع AirLeash یا همان دستگاهی که به دور مچ خود می‌بندید را دنبال می‌کند. به همراه این محصول نرم افزاری برای گوشی‌های اندرویدی و آی‌او‌اس عرضه می‌شود که تنظیمات و اطلاعات گسترده‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این اطلاعات تنها به میزان شارژ باتری، سیگنال وای- فای، سرعت و ارتفاع AirDog محدود نشده و اطلاعاتی نظیر نوع فعالیت و شرایط جسمانی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با نصب نرم افزار GoPro می‌توانید تصویربرداری AirDog را به صورت زنده بر روی گوشی یا تبلت خود تماشا کنید.

برای AirDog شش برنامه پروازی مختلف به صورت پیش فرض تعریف شده است که از طریق AirLeash می‌توان آن‌ها انتخاب کرد. حالت Auto-Follow تقریباً برای هر نوع ورزشی مناسب بوده و با حفظ فاصله و ارتفاع از سوژه پا به پا او را دنبال خواهد کرد. در این حالت AirDog تا سقف سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت توانایی حرکت به دنبال سوژه را دارد. حالت بعدی Relative Position Follow نام دارد. در این حالت شما میزان ارتفاع و فاصله از سوژه را تعیین کرده و سپس به دوربین دستور می‌دهید در کدام جهت سوژه قرار گیرد. برای مثال در ارتفاع ۴ متری از سوژه ۱۰ متر فاصله داشته باشد و در ضلع شرقی آن قرار گیرد. در این حالت اگر سوژه مسیر خود را تغییر دهد، AirDog نیز از همان زاویه و فاصله قبلی فیلم‌برداری را ادامه می‌دهد. این حالت برای ورزش‌هایی نظیر موج سواری، اسکی روی آب و دیگر ورزش‌های مشابه بسیار مناسب است. حالت بعدی Follow Track نام داشته و یکی از ایمن‌ترین و دوست داشتی‌ترین حالت‌ها برای AirDog است. در این حالت کافی است با AirLeash یک‌بار مسیری مشخص را طی کنید سپس AirDog در ادامه فقط مسیر مشخص شده را به صورت مداوم طی خواهد کرد. در این حالت تنظیمات گسترده‌ای برای نحوه فیلم‌برداری از سوژه نیز وجود دارد که نتیجه آن می‌تواند کاربر را بسیار شگفت زده کند. حالت چهارم Hover and Aim نام دارد. در این حالت AirDog ثابت بوده و تنها در جهت AirLesh می‌چرخد. این حالت در صورت نبود فضای کافی نظیر زمین اسکیت و یا مواقعی که دور بودن دستگاه از ورزشکار بسیار مهم است همانند بانجی جامپینگ کاربری خواهد بود. در حالت پنجم یعنی Circle دستگاه شما در محورهای دایره شکل به دور AirLeash می‌چرخد. حالت آخر ساده‌ترین حالت ممکن است که Look Down نام داشته و در عین حال پتانسیل بالایی برای ایجاد تصاویری خارق‌العاده از زاویه بالای سوژه دارد. در این حال شما وضعیت AirDog را تثبیت کرده و از جای خود تکان نخواهد خورد.

روی  هم رفته AirDog را می‌توان یکی از پیشرفته‌ترین و کاربردی‌ترین دوربین‌های پرنده ساخته شده تا به امروز دانست. دوربین پرنده‌ای که ما آن را برای ورزشکاران مناسب میدانیم و برای عکس‌برداری سلفی یا تفریحات خانوادگی چندان مناسب نیست. AirDog هم اکنون در حال پیش فروش بوده و قرار است در نوامبر ۲۰۱۵ به مشتریان تحویل داده شود.

^6AE38770018202FEDF2B952DF6AF93F70ECEA1A206ED78AE6F^pimgpsh_fullsize_distr

۳- Zano

یکی از کاربردی‌ترین دوربین‌های پرنده برای عموم مردم Zano نام دارد. دوربینی بسیار کوچک که اندازه کف دست بوده  و آنقدر باهوش است که خود مسئولیت پرواز را به عهده می‌گیرد. این دوربین هیچ کنترل از راه دوری نداشته و تنها بواسطۀ برنامه‌ای که بر روی گوشی خود نصب می‌کنید کنترل می‌شود. Zano نیز از دیگر پروژه‌هایی است که به لطف سایت Kickstarter به حقیقت پیوسته است. اگر ۱۲ هزار حامی مالی و بودجه‌ای معادل ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار یورو نبود، ایده Zano هیچ‌گاه عملی نمی‌شد.

ربات Zano با هدف فراهم آوردن تجربه‌ای لذت بخش و راحت برای تصویربرداری از لحظات شیرین زندگی طراحی و ساخته شد. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که طراحان این دستگاه بر آن پای فشاری می‌کردند قابلیت حمل آسان و مناسب بودن آن برای تمام مردم است نه فقط عده‌ای ورزشکار.

به محض باز کردن جعبه Zano شما می‌توانید عکس‌برداری و فیلم‌برداری را آغاز کنید. کار با Zano به هیچ نوع آموزش یا تجربه قبلی احتیاج نداشته و همانند آب خوردن است. سنسورهای متعددی همواره با یکدیگر در ارتباط بوده و شرایط را کنترل می‌کنند تا Zano دقیقاً به محل مورد نظر پرواز کرده، موقعیت مکانی خود را تثبیت کند و پس از عکس‌برداری یا فیلم‌برداری به سوی شما بازگردد. سنسورهایی نظیر سونار (فرستنده امواج صوتی که سیستمی مشابه رادار زیردریایی‌ها دارد) و فشارسنج هوا که برای کنترل ارتفاع دستگاه به کار می‌روند. تمامی این مراحل به جز دستور عکس‌برداری و یا شروع فیلم‌برداری را خود Zano انجام می‌دهد.

البته بر روی این دستگاه حالت Free Flight نیز تعبیه شده است که در آن کاربر می‌تواند به واسطه کلیدهایی که بر روی صفحه نمایش گوشی نمایان می‌شود، کنترل Zano را خود بر عهده بگیرد. این ویژگی علاوه بر باز گذاشتن دست کاربر برای تصویربرداری‌های متفاوت می‌تواند در اوقات فراغت سرگرم کننده نیز باشد.

Zano از طریق سیستم وای- فای با گوشی در ارتباط بوده و اگر احساس کند بیش از حد از شما دور شده و در حال خارج از محدوده پوشش سیستم وایرلس است به صورت خودکار به محل شروع پرواز باز می‌گردد. در صورت به اتمام رسیدن شارژ باتری نیز Zano قبل از خاموش شدن به سمت شما پرواز کرده و فرود می‌آید تا از سقوط آن به زمین و خسارات احتمالی جلوگیری شود.

در حالت پرواز Follow Me شما فاصله خود از Zano را مشخص کرده و سپس حرکت می‌کنید، در این هنگام Zano نیز قدم به قدم تا سقف سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت به دنبال شما خواهد آمد. به لطف سنسورهای هوشمندی که بر روی آن تعبیه شده احتمال برخورد آن با موانع موجود تقریباً صفر بوده و آن به صورت خودکار از موانع دوری می‌کند. در منوی گوشی دو نوار تنظیم وجود دارد که با یکی می‌توان ارتفاع زانو را تنظیم کرد و دیگری دیدی ۳۶۰ درجه‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

از دیگر قابلیت‌های Zano می‌توان به تثبیت کننده دیجیتالی تصویر، وزن سبک، مقاومت بالای بدنه، امکان به اشتراک گذاری مستقیم در شبکه‌های اجتماعی، ایمن بودن آن (دوری از موانع و همچنین قابلیت بازگشت به گوشی شما در صورت بروز هرگونه مشکل و قطعی ارتباط) و همچنین امکان کنترل دستی آن اشاره کرد.

باتری Zano نیز می‌توان به راحتی جدا و تعویض کرد. به همین دلیل شما می‌توانید چندین باتری را با خود حمل کرده و در صورت به اتمام رسیدن شارژ ۱۵ دقیقه دیگر زمان بخرید. هر باتری دارای ظرفیتی معادل ۴۰۰ میلی آمپر و قیمت آن فقط ۱۰ یورو (حدود ۱۵ دلار) است. علاوه بر این شرکت Zano یک بانک شارژ ۲۲۰۰ میلی آمپری را به صورت جداگانه عرضه می‌کند که قیمتی معادل ۳۰ یورو (۴۵ دلار) داشته و با آن می‌توان تا ۵ بار Zano را شارژ کرد. شارژ Zani از طریق پورت microUSB است و پیدا کردن شارژر آن به هیچ عنوان کار سختی نخواهد بود. تصاویر و فیلم‌های گرفته شده علاوه بر انتقال به گوشی شما قابلیت ذخیره شدن بر روی کارت حافظه microSD را نیز دارند.

دوربین نصب شده بر روی Zano ثابت بوده و کیفیتی معادل ۵ مگاپیکسل دارد. این دوربین به هیچ عنوان ضعیف نبوده و نباید آن را دست کم گرفت. امکان فیلم‌برداری با کیفیت p1080 یا همان HD نیز مهر تأییدی بر این ادعا است. در زیر دوربین صفحه‌ای ۸×۸ از چراغ‌های LED رنگی تعبیه شده که علی رغم نور دهی در شرایط نوری نامناسب و استفاده به عنوان فلاش توانایی نمایش اطلاعات و انیمیشن‌هایی نظیر تایمر را نیز دارد.

شرکت Zano هم اکنون این دستگاه را با قیمتی حدود۳۰۰ دلار پیش فروش می‌کند و قرار است در جولای ۲۰۱۵ سفارش‌ها را به مشتریان تحویل دهد. قابلیت‌های Zano به هیچ عنوان محدود نبوده و طراحان آن قول داده‌اند برای آن آپدیت‌های مختلفی نیز عرضه کنند. با خرید هر دستگاه ۱۲ ماه امکان آپدیت رایگان این محصول در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

شرکت Zano اعلام کرده است در آینده‌ای نزدیک این دوربین به قابلیت عکس‌برداری پانورامای ۱۸۰ و ۳۶۰ درجه‌ای، فیلترهای نرم افزاری مختلف، تشخیص صورت، کنترل هم‌زمان چند Zano توسط یک گوشی، برنامه نویسی صفحه ۸×۸ LED و استفاده از پتانسیل‌های آن برای ایجاد انیمیشن‌های زیبا نیز مجهز خواهد شد که هیچ یک از این‌ها به تعویض سخت افزار گوشی نیازی نداشته و تنها کافی است Zano را به رایانه متصل کنید.

روی هم رفته  Zano یکی از کاربردی‌ترین دوربین‌های پرنده‌ای است که تا به امروز معرفی شده. قیمت مناسب، ابعاد کوچک، پرواز خودکار و امکانات متعدد دیگر باعث شده که شانس همه گیر شدن آن از دیگر رقبا به مراتب بیشتر باشد. به نظر می‌رسد در آینده‌ای بسیار نزدیک Zano جایگزین مونوپادهای امروز شود.

23-1

۴-  Nixie

Nixie دوربین انعطاف‌پذیر پرنده‌ای است که به دور مچ دست کاربر متصل شده و با یک اشاره شروع به پرواز می‌کند. پروژه Nixie زمانی استارت خورد که شرکت اینتل رقابتی به نام «Make it Wearable» را برای ساخت گجت پوشیدنی خاص به راه انداخت. در این رقابت ۵۰۰ گروه مختلف شرکت کردند که در میان تمامی آن‌ها ایده Nixie انتخاب شده و با بودجه‌ای ۵۰۰ هزار دلاری کار خود را برای به واقعیت تبدیل شدن آغاز کرد. هدف آن‌ها طراحی و ساخت نسلی جدید و بی بدیل از دوربین‌های پرنده است که اصلی‌ترین ویژگی آن‌ها حمل آسان بوده و سختی تصویربرداری با دوربین‌های کنونی را نداشته باشد. سازندگان اصلی این دوربین زوجی جوان هستند که جلنا و کریستوف نام دارند. ایده ساخت Nixie اولین بار زمانی به ذهن این دو نفر خطور کرد که علی رغم علاقه بسیار زیاد نتوانستند از اولین قدم‌های دختر کوچولوی خود فیلم‌برداری کنند.

دوربین Nixie همانند یک دستبند به دور مچ کاربر متصل شده و وزن ۴۵ گرمی آن حتی از یک ساعت مچی سبک‌تر است. قابلیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری یا کیفیت HD از برجستگی‌های این دوربین می‌باشد که به لطف پردازشگر بسیار قدرتمند شرکت اینتل یعنی ادیسون محقق شده است. Nixie نیز خود از عهده پرواز برآمده و نیازی به کنترل ندارد. این دستگاه به تلفن همراه هوشمند کاربر متصل می‌شود و کاربر نیز تنها تنظیمات مختلف برنامه پروازی آن را کنترل می‌کند.

یکی از اصلی‌ترین مخاطبان این دوربین صخره‌نوردها هستند که به دلیل سختی شرایط به هیچ عنوان نمی‌توانند به تنهایی از صعود خود تصویربرداری کنند. برای این دوربین چهار حالت به صورت پیش فرض تعریف شده است. در حالت Boomerang همان‌طور که از نامش پیداست دوربین از دستان کاربر جدا شده، پس از رسیدن به فاصله مطلوب از او عکس‌برداری کرده و سپس به دور دستان او باز می‌گردد. حالت دوم پانوراما بوده که تصاویری ۳۶۰ درجه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. حالت سوم Follow me  نام داشته و همانند دیدی سوم شخص به دنبال سوژه راه افتاده و از آن فیلم‌برداری می‌کند. حالت آخر Hover نام دارد که برای عکس‌برداری مناسب بوده و کنترل Nixie تا حدودی به دست کاربر سپرده می‌شود.

هنوز فرآیند ساخت Nixie به تمام نرسیده اما نمونه‌های بسیاری از این دوربین ساخته شده که ویدیوهای آن را می‌توان در فضای مجازی و سایت یوتیوب مشاهده کرد. هم اکنون چارچوب اصلی دوربین و قابلیت‌های پروازی آن شکل گرفته و پروژه در مرحله آخر یعنی طراحی بدنه‌ای مناسب و مقاوم قرار گرفته است. امیدواریم هرچه زودتر این پروژه به اتمام رسیده و شاهد عرضه Nixie در بازارها باشیم. بدون شک به حقیقت پیوست این ایده انقلابی بزرگ در عرصه‌های مختلف از تصویربرداری گرفته تا گجت‌های پوشیدنی به پا خواهد کرد.

Print Friendly

- - , .
.

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 196 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 15:44

^7282B793BE17A813D3264E0DC212B12E20623B33BB1459B2A7^pimgpsh_fullsize_distr

رقابتی بی‌نظیر باهدف پرورش نبوغ دانشجویان خلاق کشور. رقابتی که مشابه آن در ایران بسیار نادر بوده و تأثیر وصف‌ناپذیری در پیشرفت صنعت دارد. این‌گونه رقابت‌ها اگرچه در ظاهر یک مسابقه دانشجویی با جوایزی ناقابل برگزار می‌شوند، اما اصلی‌ترین هدف حمایت‌کننده‌ها، پرورش ایده‌های خلاقانه، حمایت از تولیدات داخلی، ایجاد ارتباط بین دانشجویان و صنعت و البته معرفی ایران به‌عنوان یکی از قطب‌های علم رباتیک در دنیا است. تجربه نشان داده است که جوانان ایرانی در صورت حمایت از سوی مسئولین توانایی‌های خارق‌العاده‌ای را می‌توانند از خود به نمایش بگذارند. این رقابت قرار است تحت عنوان نخستین رقابت جایزه بزرگ ربات‌های پرنده (پهپادها) از تاریخ ۶ لغایت ۸ مرداد ماه در مجموعه ورزشی ساصد و به میزبانی دانشگاه صنعتی مالک اشتر پذیرای دانشجویان و نخبگان سراسر کشور باشد.

این رقابت‌ها دارای دو کلاس سرعت (Race) و فضای بسته (Indoor) بوده که لیگ سرعت با ۳۲ تیم شرکت‌کننده و لیگ indoor با ۱۷ تیم برگزار خواهد شد. لیگ سرعت مشابه یک رقابت اتومبیل‌رانی بوده و در آن سرعت و قدرت مانور پهپادها کلیدی‌ترین نقش را ایفا می‌کنند. این لیگ دارای یک مسیر مشخص بوده و تیم‌ها موظفند این مسیر یا بهتر بگوییم پیست را ۵ دور در مرحله مقدماتی و ۱۰ دور در فینال طی کنند. در این رقابت پهپادها تصاویر را توسط دوربینی که در جلوی آن‌ها نصب‌شده به عینکی موسوم به FVP که بر روی چشم فرد هدایت‌کننده قرار می‌گیرد، مخابره می‌کند.

اما در لیگ دوم یا همان Indoor که روز سوم مسابقه یعنی هشتم مرداد ماه برگزار می‌شود، تیم‌ها موظفند مأموریتی ۹ گانه را انجام بدهند. در این رقابت دقت ربات‌های پرنده و همچنین میزان هوش مصنوعی آن‌ها محک زده می‌شوند. در این رقابت تیم‌ها موظفند در قالب ۹ مرحله مجزا وارد یک ساختمان شده و پس از انجام ماموریت ها تعیین شده از ساختمان خارج شوند.

خوشبختانه تاکنون در حوزه عمل رباتیک ایران توانسته تصویر بسیار خوبی را از خود در دنیا نشان دهد و هم اکنون به‌عنوان یکی از قدرت‌ها به شمار می‌رود. دلیل اصلی این موفقیت تا به امروز چیزی نبوده جز نبوغ بی به دلیل جوانان ایرانی و البته علاقه آن‌ها به این حوزه. حال وقتی پای حامیانی مالی نظیر بامیلو به میان می‌آید می‌توان بر روی آینده آن‌ها نیز حساب باز کرد. زیرا تاکنون علی‌رغم موفقیت‌های این جوانان در رقابت‌های بین‌المللی هیچ خروجی و محصول  و خروجی از آن‌ها به چشم نمی‌خورد. اینجاست که برای تعمیم این ایده‌های بکر و خلاقانه به صنعت و تولید انبوه آن‌ها در دنیا نیاز به یک واسطه و درواقع همان حامی به‌شدت احساس می‌شود.

به همین منظور فروشگاه اینترنتی بامیلو (به‌عنوان اسپانسر اول)، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شهرداری منطقه یک تهران، حامیان مالی این مسابقات هستند و تیم‌های اول تا سوم لیگ سرعت به ترتیب ۱۵۰ میلیون ریال، ۷۰ میلیون ریال و ۳۰ میلیون ریال دریافت خواهند کرد و به تیم‌های اول تا سوم لیگ Indoor نیز به ترتیب مبلغ ۵۰ میلیون ریال، ۳۰ میلیون ریال و ۲۰ میلیون ریال به عنوان جایزه نقدی اعطا خواهد شد.

تاریخچه

زمان چندانی از معرفی ربات‌های پرنده در جهان نگذشته بود که مسابقات متفاوتی به نام Drone Prix شکل گرفت. مسابقاتی که بیشتر به فیلم‌های علمی تخیلی شباهت داشته و در آن ربات‌های پرنده با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. حال باافتخار می‌گوییم که این رقابت بسیار جذاب با کمک نهادهای مختلف علی‌الخصوص فروشگاه اینترنتی بامیلو برای نخستین بار در حال برگزاری در کشور عزیزمان ایران است. اصلی‌ترین هدف برگزاری این رقابت، ایجاد پل ارتباطی بین صنایع بزرگ کشور و دانشگاه‌ها در حوزه فنّاوری علی‌الخصوص ربات‌های پرنده است. فنّاوری که بدون شک در آینده نزدیک نقش مهمی را در زندگی مردم جهان ایفا خواهند کرد. هم‌اکنون شرکت‌های بزرگی نظیر آمازون در حال کار بر روی مدل‌های مفهومی متعددی هستند تا تحویل کالای خود را با این ربات‌های پرنده انجام دهند تا علاوه صرفه‌جویی در انرژی، هزینه و کاهش آلودگی هوا، به تحویل سریع‌تر محصولات نیز کمک کنند.

از دیگر موارد مصرف ربات‌ها پرنده که تا به
امروز بر رو آن‌ها کار شده است می‌توان به صنعت کشاورزی و کنترل میزان رشد و آب دهی محصولات در زمین‌ها زراعی وسیع اشاره کرد. موضوعی که می‌تواند به میزان چشمگیری از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری، و به افزایش دقت در زراعت محصولات کمک کند.  از دیگر موارد استفاده موفق ربات‌های پرنده تا به امروز، می‌توان به مستندهای شبکه BBC اشاره کرد. مستندهایی با تصاویر خیره‌کننده که موی را بر تن هر بیننده سیخ می‌کنند.

Untitled-1

اما دلیل برگزاری این‌گونه رقابت‌ها در ایران چیست؟

این رقابت که IDP یا رقابت جایزه بزرگ ربات‌های پرنده ایران نام دارد به کمک سازمان صنایع دفاع؛ دانشگاه صنعتی مالک اشتر، فروشگاه اینترنتی بامیلو و شهرداری تهران قرار است از تاریخ پنجم تا هشتم مرداد ماه در مجموعه ورزشی ساصد برگزار شود. دلیل اصلی حمایت این نهادها و فروشگاه اینترنتی بامیلو ازاین‌گونه رویدادها، حمایت از ایده‌های خلاقانه و پرورش خلاقیت در ایران است. مقوله‌ای که تاکنون به آن کمتر توجه شده و متأسفانه از پتانسیل و نبوغ دانشجویان کشور استفاده مناسبی نمی‌شود. برگزاری رقابت‌های این چنینی می‌تواند به رشد و شکوفایی دانشجویان مرتبط با هر حوزه کمک شایانی کند، که در این رویداد عموماً دانشجویان رشته الکترونیک هدف قرار داده‌شده‌اند.

همه ما میدانیم که علم رباتیک در کشور ایران مورد علاقه دانشجویان بسیاری بوده و برای اینکه این دانشجویان بتوانند در این زمینه فعالیت کنند به حامیانی همچون بامیلو نیاز دارند. این حمایت‌ها می‌تواند باعث شکوفایی استعداد علاقه‌مندان شده و با ایجاد فرصت مناسب برای ارائه خلاقیت و ایده‌هایی که این دانشجویان در سردارند به آبادانی کشور کمک شایانی کند. حال می‌خواهیم به برخی از فواید پیشرفت در علم رباتیک علی‌الخصوص ربات‌های پرنده اشاره کنیم. بسیاری ربات‌ها را تنها وسیله‌ای برای تفریح و سرگرمی می‌دانند اما پتانسیل استفاده از آن‌ها نامحدود است. هم‌اکنون پرکاربرترین زمینه استفاده از ربات‌های پرنده صنعت عکس‌برداری و فیلم بردرای است. با عرضه ربات‌های پرنده یک زاویه و بُعد جدید در اختیار فعالان این حوزه قرار گرفت. تصاویری که می‌توان با استفاده از این ربات‌های پرنده گرفت بسیار جذاب و منحصر به فرد هستند. تماشای انسان‌ها و اشیا و پیرامون از دیدی مشابه چشم پرندگان حسی عجیب و در عین حال دوست‌داشتنی را به بیننده القا می‌کند. به دنبال همین قابلیت می‌توان از ربات‌های پرنده در صنایع مختلفی نظیر نقشه‌برداری، راه‌سازی، شهرسازی، و علی‌الخصوص صنایع نظامی استفاده کرد.

اما مهم‌ترین کارایی ربات‌ها علی‌الخصوص ربات‌های پرنده استفاده در مناطقی است که دسترسی به آن‌ها دشوار بوده و یا برای انسان خطرآفرین است. برای مثال هنگام وقوع بلایایی طبیعی نظیر زلزله به‌وسیله یک دوربین حرارتی می‌توان درصد بسیاری از بازماندگان را نجات داد و یا شناسایی معادن و نقاط ناشناخته‌ای که هیچ‌گونه اطلاعاتی از تهدیدات موجود در اختیار ندارید. این‌ها تنها گوشه‌ای از پتانسیل‌ها و قابلیت‌های ر۱;بات‌های پرنده یا همان Drone بوده و همان‌طور که به آن اشاره شد این افراد هستند که قابلیت‌های آن را مشخص می‌کنند. قابلیت‌هایی که می‌تواند در آینده نزدیک به زندگی بهتر و دنیایی پاک‌تر کمک کند. نمونه ای از این خلاقیت را می‌توانید در ویدیوی زیر مشاهده کنید. در این ویدیو چوپانی ایرلندی با استفاده از یک ربات پرنده به چه آسانی گله ۱۲۰ رأسی گوسفندان خود را هدایت می‌کند. کاری که شاید به حداقل ۳ نفر و تلاش بسیار احتیاج داشته باشد.

شما می‌توانید در تاریخ ۶ تا ۸ مرداد با حضور خود در مجموعه ورزشی ساصد از تماشای این مسابقه بسیار هیجان‌انگیز لذت ببرید و از برنامه‌ها و جایزه‌هایی که فروشگاه اینترنتی بامیلو برای شما فراهم کرده استفاده کنید. منتظر شما هستیم.

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 229 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 10:55

main

برای نخستین بار بامیلو، بزرگترین فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک ایران، مجموعه‌ای از پوشاک اسلامی بانوان معرفی کرده و در معرض فروش آنلاین  قرار داده است. مجموعه ای که توسط تولیدکنندگان برتر پوشاک اسلامی در منطقه تولید و به مناسبت ماه مبارک رمضان معرفی شده است.

پوشش به سبک اسلامی در بامیلو

بامیلو، مجموعه پوشاک اسلامی بانوان شامل مجموعه‌ گسترده مانتو، بلوز، پیراهن و تونیک،  شلوار و انواع شال و روسری را متناسب با معیارهای اسلامی و فصل تابستان برای خریداران اینترنتی ایرانی تدارک دیده ‌است. معرفی کالاهایی که به بانوان ایرانی کمک می‌کند تا با رویکرد تازه‌ای به پوشاک اسلامی نگاه کنند و از طرح‌ها (ساده، گلدار، هندسی، خال خالی، راه راه و سایر طرح ها ) و رنگ‌های مختلفی ( رنگ های تیره، روشن، سرد، گرم) که در این لباس‌ها استفاده شده است بهره ببرند.

پوشش به سبک اسلامی در بامیلو

خوش‌پوشی مساله‌ای است که همه زنان جهان از جمله زنان مسلمان به آن توجه دارند و مد اسلامی راه و روشی است که  آراستگی در کنار حفظ حجاب در فضای عمومی را ارائه می‌کند. در این مجموعه سعی شده است با توجه به فرهنگ ایرانی-­اسلامی و بر اساس علاقه مخاطبان مجموعه‌ای از پوشاک اسلامی برای انواع سلیقه‌ها معرفی شود.

پوشش به سبک اسلامی در بامیلو

بر اساس بررسی‌های انجام شده واژه‌هایی چون لباس اسلامی، مانتوی بلند، مانتوی گشاد، شلوار گشاد از سوی کاربران ایرانی بارها در سایت بامیلو جستجو شده‌ است , معرفی مجموعه پوشاک اسلامی نشانه توجه بامیلو به خواست مخاطبان ایرانی و پاسخگویی به جستجوی کابران است.

پوشش به سبک اسلامی در بامیلو

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 205 تاريخ : پنجشنبه 10 تير 1395 ساعت: 18:27

^BA27C4AE2B943E12A49DED14AA7DDD5C75798541C15C6EAA95^pimgpsh_fullsize_distr

“کلیک مهربان” نخستین کمپین مسئولیت اجتماعی فروشگاه اینترنتی بامیلو، با همکاری “انجمن حمایت از کودکان کار” از اول ماه مبارک رمضان آغاز شده است. این کمپین هم‌افزایی میان بامیلو و کاربران اینترنتی است تا بتوانند با کمک‌های مالی خود در پروژه آموزش و بهداشت کودکان کار و بازمانده از تحصیل مشارکت کنند.
این همکاری، روز شنبه ۲۲ خرداد هم‌زمان با روز جهانی مبارزه با کار کودک، طی یک نشست خبری با حضور مدیران انجمن حمایت از کودکان کار و مدیران بامیلو، در جمعی از خبرنگاران به صورت رسمی معرفی شد.
در این نشست فرزانه بنی‌هاشم نژاد، مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان کار با اشاره به اینکه بازماندگی از تحصیل ، مهاجرت و فقر مهمترین عواملی هستند که در ورود کودکان به چرخه کار نقش دارند، افزود:« بیشتر سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه حمایت از این کودکان، بخش مهمی از فعالیت خود را بر آموزش این کودکان متمرکز کرده اند و سوادآموزی ، مهارت های زندگی و بهداشت بخش های مهمی از این فعالیت ها هستند.»
به گفته وی در حال حاضر این انجمن از ۸۰۰ کودک در چهار مرکز در جنوب تهران و یک مرکز در شهر بم حمایت می‌کند و همراهی فعالان اقتصادی نظیر فروشگاه اینترنتی بامیلو می‌تواند زمینه حمایت از تعداد بیشتری از کودکان کار را فراهم کند .
IMG_20160612_150557
وی همچنین ادامه داد:« امسال شعار روز جهانی لغو کار کودکان، توقف کارکودکان در زنجیره تامین است و آغاز همراهی مستمر شرکت‌‌های بزرگ با نهادهای مدنی و کمک به آنها اتفاق مثبت و تاثیرگذاری خواهد بود. ما خوشحالیم که بامیلو نخستین پیشگام این همراهی است به‌ویژه اینکه در این کمپین با جلب مشارکت مردم در فضای آنلاین درباره این کودکان اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی نیز خواهد شد.»
در ادامه این نشست خبری، پشوتن پورپزشک، مدیرعامل حقوقی بامیلو نیز با اشاره به وظیفه شرکت‌ها در قبال جامعه، توجه به وضعیت کودکان را موضوع مورد علاقه همه اعضای خانواده بامیلو دانست و گفت:« بامیلو شرکت جوانی است و همه اعضای تیم در رابطه با موضوعات اجتماعی به ویژه موضوع کودکان خود را مسئول می دانند و به‌همین دلیل کمک به کودکان کار به عنوان اولین کمپین مسئولیت اجتماعی مورد توجه ما قرار گرفته است.»
او توضیح داد:« در این پروژه فروشگاه اینترنتی بامیلو برابر با هر ریال کمکی که از سوی مخاطبان بامیلو انجام می‌شود، به انجمن حمایت ازکودکان کار کمک مالی انجام می‌دهد. این کمپین فرصتی است برای جلب همکاری بخش زیادی از کاربران فضای آنلاین ایران و ترغیب آنها برای مشارکت فعالانه در بهبود کیفیت زندگی این کودکان.»
در این کمپین همه ذی‌نفعان بامیلو از جمله مشتریان و تامین‌کنندگان مشارکت خواهند داشت این طرح به مدت یک ماه و همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 202 تاريخ : پنجشنبه 10 تير 1395 ساعت: 18:27

رنگ لباس عزاداری

درست است که همه بابت از دست دادن عزیزان خود غمگین و ناراحت هستند، اما نوع عزاداری و رسوم هر ملت باعث ایجاد فرهنگ های عزاداری متفاوت شده است. پوشش عزاداری مردم در هر کشور ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ آن جامعه دارد که رنگ لباس عزاداری از مشخصه های مهم آن است.

مشکی جزو رنگ های پرکاربرد در پوشش است که علاوه بر این که افراد علاقه مند به مد و به خصوص استایل کلاسیک آن را زیاد به کار می برند، رنگ مراسم عزا و سوگواری است و در مواقع خاص کاربرد آن بیشتر می شود. دقیقا به همین دلیل است که اکثرا وقتی به این فکر می کنیم که در مراسم عزاداری آقا یا خانم ایکس خدابیامرز چه بپوشیم؟ اولین و شاید تنها گزینه ای که به ذهنمان می رسد لباس های مشکی و تیپی سر تا پا سیاه است. اما هیچ به این فکر کرده اید که اگر زمان یا مکان دیگری به دنیا آمده بودید، چه رنگ لباسی را مناسب مراسم عزاداری می دانستید؟ با هم در ادامه به تاریخچه استفاده از رنگ مشکی در مراسم عزاداری و رنگ های متداول فرهنگ های دیگر می پردازیم.

سابقه پوشیدن لباسی خاص به عنوان لباس عزاداری به دوران باستان بازمی‌گردد

سابقه پوشیدن لباسی خاص به عنوان لباس عزاداری به دوران باستان بازمی‌گردد. در مصر و یونان باستان مردم برای اولین بار در هنگام عزاداری لباس‌های متفاوتی از آن چه روزمره می پوشیدند، استفاده کردند که نشاندهنده هماهنگی آن ها در مراسم خاص بوده است. در رم باستان رسم بر این بوده است که مردها و زن ها از لباس یک دست خاکستری استفاده کنند.

مشکی، پرکاربردترین رنگ مراسم عزاداری

مشکی معمول ترین رنگ برای لباس سوگواری است و در بسیاری از کشورها و فرهنگ ها بعنوان رنگ عرف و متداول در هنگام عزاداری شناخته می‌شود. رنگی که نشان دهنده غم عظیم افراد در زمان از دست دادن عزیزانشان است که توسط فرهنگ های مختلف پذیرفته شده و پر کاربردترین رنگ است.

سابقه استفاده از رنگ سیاه در ایران برای عزاداری

سوگ سیاوش از جمله مراسم کهن ایرانی است که در آن مردم از قدیم رسم بر پوشیدن لباس سیاه داشته اند، آن هم به احتمال زیاد به دلیل معنی نام سیاوش در زبان اوستایی است که یعنی دارنده اسب سیاه و با نگاه به تاریخ احتمال می رود، سوگ سیاوش جزو قدیمی ترین مراسمی باشد که در آن سیاه به عنوان نماد غم و سوگ از دست دادن فرد استفاده شده باشد.

سفید، بعد از مشکی از رنگ های پر کاربرد در مراسم عزاداری است.

بعد از مشکی معمول ترین رنگ برای عزاداری سفید است. ملت هایی که مرگ را بعنوان تولد دوباره و شروع زندگی بهتر با آرامش بیشتر می پذیرند، دارای سبک متفاوتی از عزاداری برای رفتگان هستند. آن ها رنگ سفید را بعنوان نماد آرامش، برای لباس عزاداری استفاده می کنند. درست است که در فرهنگ ما سفید نشانه شادی است ولی در برخی از فرهنگ ها مانند  چین و هند رنگ سفید را نشانه آرامش و مناسب عزاداری می دانند. جالب است بدانید که در دوران باستان مردم مصر، سفید را نماد خدای مرگ و پاکی می دانسته اند. همچنین در قرون وسطی در اروپا نیز سفید بعنوان رنگ عزاداری متداول بوده است.

رنگ های عجیب لباس عزاداری

رنگ های دیگری چون زرد، بنفش، فیروزه ای در زمان های مختلف و در فرهنگ های گوناگون به عنوان نماد عزاداری مورد پذیرش بوده اند. برای مثال مردم مکزیک و اتوپیا از رنگ زرد برای عزاداری استفاده می کنند، بنفش رنگ عزاداری در برزیل بوده است و  متون کهنی چون شاهنامه فردوسی، نشان دهنده استفاده از رنگ های متفاوتی چون سیاه، کبود و فیروزه ای در لباس های سوگواری ایرانیان است.  در این میان قرمز یکی از رنگ های عجیبی است که با وجود انرژی زیادی که دارد در بعضی از کشورهای آفریقایی مانند توگو بعنوان رنگ عزاداری استفاده می شود.

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 193 تاريخ : پنجشنبه 10 تير 1395 ساعت: 18:27

main

برای نخستین بار بامیلو، بزرگترین فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک ایران، مجموعه‌ای از پوشاک اسلامی بانوان معرفی کرده و در معرض فروش آنلاین  قرار داده است. مجموعه ای که توسط تولیدکنندگان برتر پوشاک اسلامی در منطقه تولید و به مناسبت ماه مبارک رمضان معرفی شده است.

پوشش به سبک اسلامی در بامیلو

بامیلو، مجموعه پوشاک اسلامی بانوان شامل مجموعه‌ گسترده مانتو، بلوز، پیراهن و تونیک،  شلوار و انواع شال و روسری را متناسب با معیارهای اسلامی و فصل تابستان برای خریداران اینترنتی ایرانی تدارک دیده ‌است. معرفی کالاهایی که به بانوان ایرانی کمک می‌کند تا با رویکرد تازه‌ای به پوشاک اسلامی نگاه کنند و از طرح‌ها (ساده، گلدار، هندسی، خال خالی، راه راه و سایر طرح ها ) و رنگ‌های مختلفی ( رنگ های تیره، روشن، سرد، گرم) که در این لباس‌ها استفاده شده است بهره ببرند.

پوشش به سبک اسلامی در بامیلو

خوش‌پوشی مساله‌ای است که همه زنان جهان از جمله زنان مسلمان به آن توجه دارند و مد اسلامی راه و روشی است که  آراستگی در کنار حفظ حجاب در فضای عمومی را ارائه می‌کند. در این مجموعه سعی شده است با توجه به فرهنگ ایرانی-­اسلامی و بر اساس علاقه مخاطبان مجموعه‌ای از پوشاک اسلامی برای انواع سلیقه‌ها معرفی شود.

پوشش به سبک اسلامی در بامیلو

بر اساس بررسی‌های انجام شده واژه‌هایی چون لباس اسلامی، مانتوی بلند، مانتوی گشاد، شلوار گشاد از سوی کاربران ایرانی بارها در سایت بامیلو جستجو شده‌ است , معرفی مجموعه پوشاک اسلامی نشانه توجه بامیلو به خواست مخاطبان ایرانی و پاسخگویی به جستجوی کابران است.

پوشش به سبک اسلامی در بامیلو

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 193 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1395 ساعت: 19:45

^BA27C4AE2B943E12A49DED14AA7DDD5C75798541C15C6EAA95^pimgpsh_fullsize_distr

“کلیک مهربان” نخستین کمپین مسئولیت اجتماعی فروشگاه اینترنتی بامیلو، با همکاری “انجمن حمایت از کودکان کار” از اول ماه مبارک رمضان آغاز شده است. این کمپین هم‌افزایی میان بامیلو و کاربران اینترنتی است تا بتوانند با کمک‌های مالی خود در پروژه آموزش و بهداشت کودکان کار و بازمانده از تحصیل مشارکت کنند.
این همکاری، روز شنبه ۲۲ خرداد هم‌زمان با روز جهانی مبارزه با کار کودک، طی یک نشست خبری با حضور مدیران انجمن حمایت از کودکان کار و مدیران بامیلو، در جمعی از خبرنگاران به صورت رسمی معرفی شد.
در این نشست فرزانه بنی‌هاشم نژاد، مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان کار با اشاره به اینکه بازماندگی از تحصیل ، مهاجرت و فقر مهمترین عواملی هستند که در ورود کودکان به چرخه کار نقش دارند، افزود:« بیشتر سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه حمایت از این کودکان، بخش مهمی از فعالیت خود را بر آموزش این کودکان متمرکز کرده اند و سوادآموزی ، مهارت های زندگی و بهداشت بخش های مهمی از این فعالیت ها هستند.»
به گفته وی در حال حاضر این انجمن از ۸۰۰ کودک در چهار مرکز در جنوب تهران و یک مرکز در شهر بم حمایت می‌کند و همراهی فعالان اقتصادی نظیر فروشگاه اینترنتی بامیلو می‌تواند زمینه حمایت از تعداد بیشتری از کودکان کار را فراهم کند .
IMG_20160612_150557
وی همچنین ادامه داد:« امسال شعار روز جهانی لغو کار کودکان، توقف کارکودکان در زنجیره تامین است و آغاز همراهی مستمر شرکت‌‌های بزرگ با نهادهای مدنی و کمک به آنها اتفاق مثبت و تاثیرگذاری خواهد بود. ما خوشحالیم که بامیلو نخستین پیشگام این همراهی است به‌ویژه اینکه در این کمپین با جلب مشارکت مردم در فضای آنلاین درباره این کودکان اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی نیز خواهد شد.»
در ادامه این نشست خبری، پشوتن پورپزشک، مدیرعامل حقوقی بامیلو نیز با اشاره به وظیفه شرکت‌ها در قبال جامعه، توجه به وضعیت کودکان را موضوع مورد علاقه همه اعضای خانواده بامیلو دانست و گفت:« بامیلو شرکت جوانی است و همه اعضای تیم در رابطه با موضوعات اجتماعی به ویژه موضوع کودکان خود را مسئول می دانند و به‌همین دلیل کمک به کودکان کار به عنوان اولین کمپین مسئولیت اجتماعی مورد توجه ما قرار گرفته است.»
او توضیح داد:« در این پروژه فروشگاه اینترنتی بامیلو برابر با هر ریال کمکی که از سوی مخاطبان بامیلو انجام می‌شود، به انجمن حمایت ازکودکان کار کمک مالی انجام می‌دهد. این کمپین فرصتی است برای جلب همکاری بخش زیادی از کاربران فضای آنلاین ایران و ترغیب آنها برای مشارکت فعالانه در بهبود کیفیت زندگی این کودکان.»
در این کمپین همه ذی‌نفعان بامیلو از جمله مشتریان و تامین‌کنندگان مشارکت خواهند داشت این طرح به مدت یک ماه و همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 186 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1395 ساعت: 19:45

رنگ لباس عزاداری

درست است که همه بابت از دست دادن عزیزان خود غمگین و ناراحت هستند، اما نوع عزاداری و رسوم هر ملت باعث ایجاد فرهنگ های عزاداری متفاوت شده است. پوشش عزاداری مردم در هر کشور ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ آن جامعه دارد که رنگ لباس عزاداری از مشخصه های مهم آن است.

مشکی جزو رنگ های پرکاربرد در پوشش است که علاوه بر این که افراد علاقه مند به مد و به خصوص استایل کلاسیک آن را زیاد به کار می برند، رنگ مراسم عزا و سوگواری است و در مواقع خاص کاربرد آن بیشتر می شود. دقیقا به همین دلیل است که اکثرا وقتی به این فکر می کنیم که در مراسم عزاداری آقا یا خانم ایکس خدابیامرز چه بپوشیم؟ اولین و شاید تنها گزینه ای که به ذهنمان می رسد لباس های مشکی و تیپی سر تا پا سیاه است. اما هیچ به این فکر کرده اید که اگر زمان یا مکان دیگری به دنیا آمده بودید، چه رنگ لباسی را مناسب مراسم عزاداری می دانستید؟ با هم در ادامه به تاریخچه استفاده از رنگ مشکی در مراسم عزاداری و رنگ های متداول فرهنگ های دیگر می پردازیم.

سابقه پوشیدن لباسی خاص به عنوان لباس عزاداری به دوران باستان بازمی‌گردد

سابقه پوشیدن لباسی خاص به عنوان لباس عزاداری به دوران باستان بازمی‌گردد. در مصر و یونان باستان مردم برای اولین بار در هنگام عزاداری لباس‌های متفاوتی از آن چه روزمره می پوشیدند، استفاده کردند که نشاندهنده هماهنگی آن ها در مراسم خاص بوده است. در رم باستان رسم بر این بوده است که مردها و زن ها از لباس یک دست خاکستری استفاده کنند.

مشکی، پرکاربردترین رنگ مراسم عزاداری

مشکی معمول ترین رنگ برای لباس سوگواری است و در بسیاری از کشورها و فرهنگ ها بعنوان رنگ عرف و متداول در هنگام عزاداری شناخته می‌شود. رنگی که نشان دهنده غم عظیم افراد در زمان از دست دادن عزیزانشان است که توسط فرهنگ های مختلف پذیرفته شده و پر کاربردترین رنگ است.

سابقه استفاده از رنگ سیاه در ایران برای عزاداری

سوگ سیاوش از جمله مراسم کهن ایرانی است که در آن مردم از قدیم رسم بر پوشیدن لباس سیاه داشته اند، آن هم به احتمال زیاد به دلیل معنی نام سیاوش در زبان اوستایی است که یعنی دارنده اسب سیاه و با نگاه به تاریخ احتمال می رود، سوگ سیاوش جزو قدیمی ترین مراسمی باشد که در آن سیاه به عنوان نماد غم و سوگ از دست دادن فرد استفاده شده باشد.

سفید، بعد از مشکی از رنگ های پر کاربرد در مراسم عزاداری است.

بعد از مشکی معمول ترین رنگ برای عزاداری سفید است. ملت هایی که مرگ را بعنوان تولد دوباره و شروع زندگی بهتر با آرامش بیشتر می پذیرند، دارای سبک متفاوتی از عزاداری برای رفتگان هستند. آن ها رنگ سفید را بعنوان نماد آرامش، برای لباس عزاداری استفاده می کنند. درست است که در فرهنگ ما سفید نشانه شادی است ولی در برخی از فرهنگ ها مانند  چین و هند رنگ سفید را نشانه آرامش و مناسب عزاداری می دانند. جالب است بدانید که در دوران باستان مردم مصر، سفید را نماد خدای مرگ و پاکی می دانسته اند. همچنین در قرون وسطی در اروپا نیز سفید بعنوان رنگ عزاداری متداول بوده است.

رنگ های عجیب لباس عزاداری

رنگ های دیگری چون زرد، بنفش، فیروزه ای در زمان های مختلف و در فرهنگ های گوناگون به عنوان نماد عزاداری مورد پذیرش بوده اند. برای مثال مردم مکزیک و اتوپیا از رنگ زرد برای عزاداری استفاده می کنند، بنفش رنگ عزاداری در برزیل بوده است و  متون کهنی چون شاهنامه فردوسی، نشان دهنده استفاده از رنگ های متفاوتی چون سیاه، کبود و فیروزه ای در لباس های سوگواری ایرانیان است.  در این میان قرمز یکی از رنگ های عجیبی است که با وجود انرژی زیادی که دارد در بعضی از کشورهای آفریقایی مانند توگو بعنوان رنگ عزاداری استفاده می شود.

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 187 تاريخ : يکشنبه 6 تير 1395 ساعت: 19:45

main

برای نخستین بار بامیلو، بزرگترین فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک ایران، مجموعه‌ای از پوشاک اسلامی بانوان معرفی کرده و در معرض فروش آنلاین  قرار داده است. مجموعه ای که توسط تولیدکنندگان برتر پوشاک اسلامی در منطقه تولید و به مناسبت ماه مبارک رمضان معرفی شده است.

پوشش به سبک اسلامی در بامیلو

بامیلو، مجموعه پوشاک اسلامی بانوان شامل مجموعه‌ گسترده مانتو، بلوز، پیراهن و تونیک،  شلوار و انواع شال و روسری را متناسب با معیارهای اسلامی و فصل تابستان برای خریداران اینترنتی ایرانی تدارک دیده ‌است. معرفی کالاهایی که به بانوان ایرانی کمک می‌کند تا با رویکرد تازه‌ای به پوشاک اسلامی نگاه کنند و از طرح‌ها (ساده، گلدار، هندسی، خال خالی، راه راه و سایر طرح ها ) و رنگ‌های مختلفی ( رنگ های تیره، روشن، سرد، گرم) که در این لباس‌ها استفاده شده است بهره ببرند.

پوشش به سبک اسلامی در بامیلو

خوش‌پوشی مساله‌ای است که همه زنان جهان از جمله زنان مسلمان به آن توجه دارند و مد اسلامی راه و روشی است که  آراستگی در کنار حفظ حجاب در فضای عمومی را ارائه می‌کند. در این مجموعه سعی شده است با توجه به فرهنگ ایرانی-­اسلامی و بر اساس علاقه مخاطبان مجموعه‌ای از پوشاک اسلامی برای انواع سلیقه‌ها معرفی شود.

پوشش به سبک اسلامی در بامیلو

بر اساس بررسی‌های انجام شده واژه‌هایی چون لباس اسلامی، مانتوی بلند، مانتوی گشاد، شلوار گشاد از سوی کاربران ایرانی بارها در سایت بامیلو جستجو شده‌ است , معرفی مجموعه پوشاک اسلامی نشانه توجه بامیلو به خواست مخاطبان ایرانی و پاسخگویی به جستجوی کابران است.

پوشش به سبک اسلامی در بامیلو

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 224 تاريخ : شنبه 5 تير 1395 ساعت: 1:53

^BA27C4AE2B943E12A49DED14AA7DDD5C75798541C15C6EAA95^pimgpsh_fullsize_distr

“کلیک مهربان” نخستین کمپین مسئولیت اجتماعی فروشگاه اینترنتی بامیلو، با همکاری “انجمن حمایت از کودکان کار” از اول ماه مبارک رمضان آغاز شده است. این کمپین هم‌افزایی میان بامیلو و کاربران اینترنتی است تا بتوانند با کمک‌های مالی خود در پروژه آموزش و بهداشت کودکان کار و بازمانده از تحصیل مشارکت کنند.
این همکاری، روز شنبه ۲۲ خرداد هم‌زمان با روز جهانی مبارزه با کار کودک، طی یک نشست خبری با حضور مدیران انجمن حمایت از کودکان کار و مدیران بامیلو، در جمعی از خبرنگاران به صورت رسمی معرفی شد.
در این نشست فرزانه بنی‌هاشم نژاد، مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان کار با اشاره به اینکه بازماندگی از تحصیل ، مهاجرت و فقر مهمترین عواملی هستند که در ورود کودکان به چرخه کار نقش دارند، افزود:« بیشتر سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه حمایت از این کودکان، بخش مهمی از فعالیت خود را بر آموزش این کودکان متمرکز کرده اند و سوادآموزی ، مهارت های زندگی و بهداشت بخش های مهمی از این فعالیت ها هستند.»
به گفته وی در حال حاضر این انجمن از ۸۰۰ کودک در چهار مرکز در جنوب تهران و یک مرکز در شهر بم حمایت می‌کند و همراهی فعالان اقتصادی نظیر فروشگاه اینترنتی بامیلو می‌تواند زمینه حمایت از تعداد بیشتری از کودکان کار را فراهم کند .
IMG_20160612_150557
وی همچنین ادامه داد:« امسال شعار روز جهانی لغو کار کودکان، توقف کارکودکان در زنجیره تامین است و آغاز همراهی مستمر شرکت‌‌های بزرگ با نهادهای مدنی و کمک به آنها اتفاق مثبت و تاثیرگذاری خواهد بود. ما خوشحالیم که بامیلو نخستین پیشگام این همراهی است به‌ویژه اینکه در این کمپین با جلب مشارکت مردم در فضای آنلاین درباره این کودکان اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی نیز خواهد شد.»
در ادامه این نشست خبری، پشوتن پورپزشک، مدیرعامل حقوقی بامیلو نیز با اشاره به وظیفه شرکت‌ها در قبال جامعه، توجه به وضعیت کودکان را موضوع مورد علاقه همه اعضای خانواده بامیلو دانست و گفت:« بامیلو شرکت جوانی است و همه اعضای تیم در رابطه با موضوعات اجتماعی به ویژه موضوع کودکان خود را مسئول می دانند و به‌همین دلیل کمک به کودکان کار به عنوان اولین کمپین مسئولیت اجتماعی مورد توجه ما قرار گرفته است.»
او توضیح داد:« در این پروژه فروشگاه اینترنتی بامیلو برابر با هر ریال کمکی که از سوی مخاطبان بامیلو انجام می‌شود، به انجمن حمایت ازکودکان کار کمک مالی انجام می‌دهد. این کمپین فرصتی است برای جلب همکاری بخش زیادی از کاربران فضای آنلاین ایران و ترغیب آنها برای مشارکت فعالانه در بهبود کیفیت زندگی این کودکان.»
در این کمپین همه ذی‌نفعان بامیلو از جمله مشتریان و تامین‌کنندگان مشارکت خواهند داشت این طرح به مدت یک ماه و همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 234 تاريخ : شنبه 5 تير 1395 ساعت: 1:53

رنگ لباس عزاداری

درست است که همه بابت از دست دادن عزیزان خود غمگین و ناراحت هستند، اما نوع عزاداری و رسوم هر ملت باعث ایجاد فرهنگ های عزاداری متفاوت شده است. پوشش عزاداری مردم در هر کشور ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ آن جامعه دارد که رنگ لباس عزاداری از مشخصه های مهم آن است.

مشکی جزو رنگ های پرکاربرد در پوشش است که علاوه بر این که افراد علاقه مند به مد و به خصوص استایل کلاسیک آن را زیاد به کار می برند، رنگ مراسم عزا و سوگواری است و در مواقع خاص کاربرد آن بیشتر می شود. دقیقا به همین دلیل است که اکثرا وقتی به این فکر می کنیم که در مراسم عزاداری آقا یا خانم ایکس خدابیامرز چه بپوشیم؟ اولین و شاید تنها گزینه ای که به ذهنمان می رسد لباس های مشکی و تیپی سر تا پا سیاه است. اما هیچ به این فکر کرده اید که اگر زمان یا مکان دیگری به دنیا آمده بودید، چه رنگ لباسی را مناسب مراسم عزاداری می دانستید؟ با هم در ادامه به تاریخچه استفاده از رنگ مشکی در مراسم عزاداری و رنگ های متداول فرهنگ های دیگر می پردازیم.

سابقه پوشیدن لباسی خاص به عنوان لباس عزاداری به دوران باستان بازمی‌گردد

سابقه پوشیدن لباسی خاص به عنوان لباس عزاداری به دوران باستان بازمی‌گردد. در مصر و یونان باستان مردم برای اولین بار در هنگام عزاداری لباس‌های متفاوتی از آن چه روزمره می پوشیدند، استفاده کردند که نشاندهنده هماهنگی آن ها در مراسم خاص بوده است. در رم باستان رسم بر این بوده است که مردها و زن ها از لباس یک دست خاکستری استفاده کنند.

مشکی، پرکاربردترین رنگ مراسم عزاداری

مشکی معمول ترین رنگ برای لباس سوگواری است و در بسیاری از کشورها و فرهنگ ها بعنوان رنگ عرف و متداول در هنگام عزاداری شناخته می‌شود. رنگی که نشان دهنده غم عظیم افراد در زمان از دست دادن عزیزانشان است که توسط فرهنگ های مختلف پذیرفته شده و پر کاربردترین رنگ است.

سابقه استفاده از رنگ سیاه در ایران برای عزاداری

سوگ سیاوش از جمله مراسم کهن ایرانی است که در آن مردم از قدیم رسم بر پوشیدن لباس سیاه داشته اند، آن هم به احتمال زیاد به دلیل معنی نام سیاوش در زبان اوستایی است که یعنی دارنده اسب سیاه و با نگاه به تاریخ احتمال می رود، سوگ سیاوش جزو قدیمی ترین مراسمی باشد که در آن سیاه به عنوان نماد غم و سوگ از دست دادن فرد استفاده شده باشد.

سفید، بعد از مشکی از رنگ های پر کاربرد در مراسم عزاداری است.

بعد از مشکی معمول ترین رنگ برای عزاداری سفید است. ملت هایی که مرگ را بعنوان تولد دوباره و شروع زندگی بهتر با آرامش بیشتر می پذیرند، دارای سبک متفاوتی از عزاداری برای رفتگان هستند. آن ها رنگ سفید را بعنوان نماد آرامش، برای لباس عزاداری استفاده می کنند. درست است که در فرهنگ ما سفید نشانه شادی است ولی در برخی از فرهنگ ها مانند  چین و هند رنگ سفید را نشانه آرامش و مناسب عزاداری می دانند. جالب است بدانید که در دوران باستان مردم مصر، سفید را نماد خدای مرگ و پاکی می دانسته اند. همچنین در قرون وسطی در اروپا نیز سفید بعنوان رنگ عزاداری متداول بوده است.

رنگ های عجیب لباس عزاداری

رنگ های دیگری چون زرد، بنفش، فیروزه ای در زمان های مختلف و در فرهنگ های گوناگون به عنوان نماد عزاداری مورد پذیرش بوده اند. برای مثال مردم مکزیک و اتوپیا از رنگ زرد برای عزاداری استفاده می کنند، بنفش رنگ عزاداری در برزیل بوده است و  متون کهنی چون شاهنامه فردوسی، نشان دهنده استفاده از رنگ های متفاوتی چون سیاه، کبود و فیروزه ای در لباس های سوگواری ایرانیان است.  در این میان قرمز یکی از رنگ های عجیبی است که با وجود انرژی زیادی که دارد در بعضی از کشورهای آفریقایی مانند توگو بعنوان رنگ عزاداری استفاده می شود.

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 174 تاريخ : شنبه 5 تير 1395 ساعت: 1:53

رنگ لباس عزاداری

درست است که همه بابت از دست دادن عزیزان خود غمگین و ناراحت هستند، اما نوع عزاداری و رسوم هر ملت باعث ایجاد فرهنگ های عزاداری متفاوت شده است. پوشش عزاداری مردم در هر کشور ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ آن جامعه دارد که رنگ لباس عزاداری از مشخصه های مهم آن است.

مشکی جزو رنگ های پرکاربرد در پوشش است که علاوه بر این که افراد علاقه مند به مد و به خصوص استایل کلاسیک آن را زیاد به کار می برند، رنگ مراسم عزا و سوگواری است و در مواقع خاص کاربرد آن بیشتر می شود. دقیقا به همین دلیل است که اکثرا وقتی به این فکر می کنیم که در مراسم عزاداری آقا یا خانم ایکس خدابیامرز چه بپوشیم؟ اولین و شاید تنها گزینه ای که به ذهنمان می رسد لباس های مشکی و تیپی سر تا پا سیاه است. اما هیچ به این فکر کرده اید که اگر زمان یا مکان دیگری به دنیا آمده بودید، چه رنگ لباسی را مناسب مراسم عزاداری می دانستید؟ با هم در ادامه به تاریخچه استفاده از رنگ مشکی در مراسم عزاداری و رنگ های متداول فرهنگ های دیگر می پردازیم.

سابقه پوشیدن لباسی خاص به عنوان لباس عزاداری به دوران باستان بازمی‌گردد

سابقه پوشیدن لباسی خاص به عنوان لباس عزاداری به دوران باستان بازمی‌گردد. در مصر و یونان باستان مردم برای اولین بار در هنگام عزاداری لباس‌های متفاوتی از آن چه روزمره می پوشیدند، استفاده کردند که نشاندهنده هماهنگی آن ها در مراسم خاص بوده است. در رم باستان رسم بر این بوده است که مردها و زن ها از لباس یک دست خاکستری استفاده کنند.

مشکی، پرکاربردترین رنگ مراسم عزاداری

مشکی معمول ترین رنگ برای لباس سوگواری است و در بسیاری از کشورها و فرهنگ ها بعنوان رنگ عرف و متداول در هنگام عزاداری شناخته می‌شود. رنگی که نشان دهنده غم عظیم افراد در زمان از دست دادن عزیزانشان است که توسط فرهنگ های مختلف پذیرفته شده و پر کاربردترین رنگ است.

سابقه استفاده از رنگ سیاه در ایران برای عزاداری

سوگ سیاوش از جمله مراسم کهن ایرانی است که در آن مردم از قدیم رسم بر پوشیدن لباس سیاه داشته اند، آن هم به احتمال زیاد به دلیل معنی نام سیاوش در زبان اوستایی است که یعنی دارنده اسب سیاه و با نگاه به تاریخ احتمال می رود، سوگ سیاوش جزو قدیمی ترین مراسمی باشد که در آن سیاه به عنوان نماد غم و سوگ از دست دادن فرد استفاده شده باشد.

سفید، بعد از مشکی از رنگ های پر کاربرد در مراسم عزاداری است.

بعد از مشکی معمول ترین رنگ برای عزاداری سفید است. ملت هایی که مرگ را بعنوان تولد دوباره و شروع زندگی بهتر با آرامش بیشتر می پذیرند، دارای سبک متفاوتی از عزاداری برای رفتگان هستند. آن ها رنگ سفید را بعنوان نماد آرامش، برای لباس عزاداری استفاده می کنند. درست است که در فرهنگ ما سفید نشانه شادی است ولی در برخی از فرهنگ ها مانند  چین و هند رنگ سفید را نشانه آرامش و مناسب عزاداری می دانند. جالب است بدانید که در دوران باستان مردم مصر، سفید را نماد خدای مرگ و پاکی می دانسته اند. همچنین در قرون وسطی در اروپا نیز سفید بعنوان رنگ عزاداری متداول بوده است.

رنگ های عجیب لباس عزاداری

رنگ های دیگری چون زرد، بنفش، فیروزه ای در زمان های مختلف و در فرهنگ های گوناگون به عنوان نماد عزاداری مورد پذیرش بوده اند. برای مثال مردم مکزیک و اتوپیا از رنگ زرد برای عزاداری استفاده می کنند، بنفش رنگ عزاداری در برزیل بوده است و  متون کهنی چون شاهنامه فردوسی، نشان دهنده استفاده از رنگ های متفاوتی چون سیاه، کبود و فیروزه ای در لباس های سوگواری ایرانیان است.  در این میان قرمز یکی از رنگ های عجیبی است که با وجود انرژی زیادی که دارد در بعضی از کشورهای آفریقایی مانند توگو بعنوان رنگ عزاداری استفاده می شود.

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 147 تاريخ : پنجشنبه 3 تير 1395 ساعت: 21:57

نمایشگاه طراحی لباس با الهام از نقاشی کودکان

گردهم­ایی طراحان لباس و فعالان حوزه پوشاک برای طراحی و تولید لباس با الهام از نقاشی کودکان کار، در حمایت از کودکانی که به اجبار دنیای شیرین کودکی را رها کرده و به کار گرفته شده اند.

گردهمایی طراحان لباس

دیروز و امروز باغ درمان میزبان نمایشگاه طراحی لباس با الهام از نقاشی کودکان است. این بار طراحان لباس به جای الهام گرفتن از نقوش سنتی و یا ترند فصل به سراغ طراحی های کودکان کار رفته اند و به حمایت از آن ها و به نشان اعتراض دست به طراحی و خلق آثاری زده اند که نشانگر نگاه آن ها و آرزویشان برای همه کودکان است که کاش دنیای امنی داشته باشیم برای تحصیل، امنیت و شادی همه آن ها.

باغ درمان میزبان نمایشگاه طراحی لباس

عواید این نمایشگاه به بچه های کار اختصاص یافته است و باعث خوشحالی است که شاهد حمایت تولید کنندگان ایرانی از این ایده و طراحی هستیم. سارک به عنوان اسپانسر برنامه، با چاپ نقاشی کودکان بروی تیشرت های خود قدمی مثبت در جهت معرفی این ایده و پا گذاشتن آن به عرصه تولید انبوه برداشته است که با استقبال خوب شرکت کنندگان  روبرو شد.

سارک اسپانسر نمایشگاه

گروه طراحان ایرانی-­مد ایرانی با هدف ارائه کلکسیون، برگزاری نمایشگاه های متعدد با موضوعات اجتماعی و تولید انبوه گرد هم آمده اند تا خانه طراحان مد و لباس ایرانی را بسازند. طراحانی صاحب سبک که با انتخاب موضوعات مختلف به روش خود مشغول به فعالیت هستند تا با به کارگیری خلاقیت به دور از کپی برداری، معرف لباس ایرانی و طراح ایرانی باشند.

گروه طراحان ایرانی-­مد ایرانی

امید است که شاهد فعالیت این عزیزان در عرصه بین الملل و معرفی مد ایرانی از طریق طراحان خلاق باشیم.

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 219 تاريخ : پنجشنبه 3 تير 1395 ساعت: 9:33

main

برای نخستین بار بامیلو، بزرگترین فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک ایران، مجموعه‌ای از پوشاک اسلامی بانوان معرفی کرده و در معرض فروش آنلاین  قرار داده است. مجموعه ای که توسط تولیدکنندگان برتر پوشاک اسلامی در منطقه تولید و به مناسبت ماه مبارک رمضان معرفی شده است.

پوشش به سبک اسلامی در بامیلو

بامیلو، مجموعه پوشاک اسلامی بانوان شامل مجموعه‌ گسترده مانتو، بلوز، پیراهن و تونیک،  شلوار و انواع شال و روسری را متناسب با معیارهای اسلامی و فصل تابستان برای خریداران اینترنتی ایرانی تدارک دیده ‌است. معرفی کالاهایی که به بانوان ایرانی کمک می‌کند تا با رویکرد تازه‌ای به پوشاک اسلامی نگاه کنند و از طرح‌ها (ساده، گلدار، هندسی، خال خالی، راه راه و سایر طرح ها ) و رنگ‌های مختلفی ( رنگ های تیره، روشن، سرد، گرم) که در این لباس‌ها استفاده شده است بهره ببرند.

پوشش به سبک اسلامی در بامیلو

خوش‌پوشی مساله‌ای است که همه زنان جهان از جمله زنان مسلمان به آن توجه دارند و مد اسلامی راه و روشی است که  آراستگی در کنار حفظ حجاب در فضای عمومی را ارائه می‌کند. در این مجموعه سعی شده است با توجه به فرهنگ ایرانی-­اسلامی و بر اساس علاقه مخاطبان مجموعه‌ای از پوشاک اسلامی برای انواع سلیقه‌ها معرفی شود.

پوشش به سبک اسلامی در بامیلو

بر اساس بررسی‌های انجام شده واژه‌هایی چون لباس اسلامی، مانتوی بلند، مانتوی گشاد، شلوار گشاد از سوی کاربران ایرانی بارها در سایت بامیلو جستجو شده‌ است , معرفی مجموعه پوشاک اسلامی نشانه توجه بامیلو به خواست مخاطبان ایرانی و پاسخگویی به جستجوی کابران است.

پوشش به سبک اسلامی در بامیلو

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 185 تاريخ : پنجشنبه 3 تير 1395 ساعت: 9:33

^BA27C4AE2B943E12A49DED14AA7DDD5C75798541C15C6EAA95^pimgpsh_fullsize_distr

“کلیک مهربان” نخستین کمپین مسئولیت اجتماعی فروشگاه اینترنتی بامیلو، با همکاری “انجمن حمایت از کودکان کار” از اول ماه مبارک رمضان آغاز شده است. این کمپین هم‌افزایی میان بامیلو و کاربران اینترنتی است تا بتوانند با کمک‌های مالی خود در پروژه آموزش و بهداشت کودکان کار و بازمانده از تحصیل مشارکت کنند.
این همکاری، روز شنبه ۲۲ خرداد هم‌زمان با روز جهانی مبارزه با کار کودک، طی یک نشست خبری با حضور مدیران انجمن حمایت از کودکان کار و مدیران بامیلو، در جمعی از خبرنگاران به صورت رسمی معرفی شد.
در این نشست فرزانه بنی‌هاشم نژاد، مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان کار با اشاره به اینکه بازماندگی از تحصیل ، مهاجرت و فقر مهمترین عواملی هستند که در ورود کودکان به چرخه کار نقش دارند، افزود:« بیشتر سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه حمایت از این کودکان، بخش مهمی از فعالیت خود را بر آموزش این کودکان متمرکز کرده اند و سوادآموزی ، مهارت های زندگی و بهداشت بخش های مهمی از این فعالیت ها هستند.»
به گفته وی در حال حاضر این انجمن از ۸۰۰ کودک در چهار مرکز در جنوب تهران و یک مرکز در شهر بم حمایت می‌کند و همراهی فعالان اقتصادی نظیر فروشگاه اینترنتی بامیلو می‌تواند زمینه حمایت از تعداد بیشتری از کودکان کار را فراهم کند .
IMG_20160612_150557
وی همچنین ادامه داد:« امسال شعار روز جهانی لغو کار کودکان، توقف کارکودکان در زنجیره تامین است و آغاز همراهی مستمر شرکت‌‌های بزرگ با نهادهای مدنی و کمک به آنها اتفاق مثبت و تاثیرگذاری خواهد بود. ما خوشحالیم که بامیلو نخستین پیشگام این همراهی است به‌ویژه اینکه در این کمپین با جلب مشارکت مردم در فضای آنلاین درباره این کودکان اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی نیز خواهد شد.»
در ادامه این نشست خبری، پشوتن پورپزشک، مدیرعامل حقوقی بامیلو نیز با اشاره به وظیفه شرکت‌ها در قبال جامعه، توجه به وضعیت کودکان را موضوع مورد علاقه همه اعضای خانواده بامیلو دانست و گفت:« بامیلو شرکت جوانی است و همه اعضای تیم در رابطه با موضوعات اجتماعی به ویژه موضوع کودکان خود را مسئول می دانند و به‌همین دلیل کمک به کودکان کار به عنوان اولین کمپین مسئولیت اجتماعی مورد توجه ما قرار گرفته است.»
او توضیح داد:« در این پروژه فروشگاه اینترنتی بامیلو برابر با هر ریال کمکی که از سوی مخاطبان بامیلو انجام می‌شود، به انجمن حمایت ازکودکان کار کمک مالی انجام می‌دهد. این کمپین فرصتی است برای جلب همکاری بخش زیادی از کاربران فضای آنلاین ایران و ترغیب آنها برای مشارکت فعالانه در بهبود کیفیت زندگی این کودکان.»
در این کمپین همه ذی‌نفعان بامیلو از جمله مشتریان و تامین‌کنندگان مشارکت خواهند داشت این طرح به مدت یک ماه و همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 148 تاريخ : پنجشنبه 3 تير 1395 ساعت: 9:33

نمایشگاه طراحی لباس با الهام از نقاشی کودکان

گردهم­ایی طراحان لباس و فعالان حوزه پوشاک برای طراحی و تولید لباس با الهام از نقاشی کودکان کار، در حمایت از کودکانی که به اجبار دنیای شیرین کودکی را رها کرده و به کار گرفته شده اند.

گردهمایی طراحان لباس

دیروز و امروز باغ درمان میزبان نمایشگاه طراحی لباس با الهام از نقاشی کودکان است. این بار طراحان لباس به جای الهام گرفتن از نقوش سنتی و یا ترند فصل به سراغ طراحی های کودکان کار رفته اند و به حمایت از آن ها و به نشان اعتراض دست به طراحی و خلق آثاری زده اند که نشانگر نگاه آن ها و آرزویشان برای همه کودکان است که کاش دنیای امنی داشته باشیم برای تحصیل، امنیت و شادی همه آن ها.

باغ درمان میزبان نمایشگاه طراحی لباس

عواید این نمایشگاه به بچه های کار اختصاص یافته است و باعث خوشحالی است که شاهد حمایت تولید کنندگان ایرانی از این ایده و طراحی هستیم. سارک به عنوان اسپانسر برنامه، با چاپ نقاشی کودکان بروی تیشرت های خود قدمی مثبت در جهت معرفی این ایده و پا گذاشتن آن به عرصه تولید انبوه برداشته است که با استقبال خوب شرکت کنندگان  روبرو شد.

سارک اسپانسر نمایشگاه

گروه طراحان ایرانی-­مد ایرانی با هدف ارائه کلکسیون، برگزاری نمایشگاه های متعدد با موضوعات اجتماعی و تولید انبوه گرد هم آمده اند تا خانه طراحان مد و لباس ایرانی را بسازند. طراحانی صاحب سبک که با انتخاب موضوعات مختلف به روش خود مشغول به فعالیت هستند تا با به کارگیری خلاقیت به دور از کپی برداری، معرف لباس ایرانی و طراح ایرانی باشند.

گروه طراحان ایرانی-­مد ایرانی

امید است که شاهد فعالیت این عزیزان در عرصه بین الملل و معرفی مد ایرانی از طریق طراحان خلاق باشیم.

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 239 تاريخ : چهارشنبه 2 تير 1395 ساعت: 3:02

main

برای نخستین بار بامیلو، بزرگترین فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک ایران، مجموعه‌ای از پوشاک اسلامی بانوان معرفی کرده و در معرض فروش آنلاین  قرار داده است. مجموعه ای که توسط تولیدکنندگان برتر پوشاک اسلامی در منطقه تولید و به مناسبت ماه مبارک رمضان معرفی شده است.

پوشش به سبک اسلامی در بامیلو

بامیلو، مجموعه پوشاک اسلامی بانوان شامل مجموعه‌ گسترده مانتو، بلوز، پیراهن و تونیک،  شلوار و انواع شال و روسری را متناسب با معیارهای اسلامی و فصل تابستان برای خریداران اینترنتی ایرانی تدارک دیده ‌است. معرفی کالاهایی که به بانوان ایرانی کمک می‌کند تا با رویکرد تازه‌ای به پوشاک اسلامی نگاه کنند و از طرح‌ها (ساده، گلدار، هندسی، خال خالی، راه راه و سایر طرح ها ) و رنگ‌های مختلفی ( رنگ های تیره، روشن، سرد، گرم) که در این لباس‌ها استفاده شده است بهره ببرند.

پوشش به سبک اسلامی در بامیلو

خوش‌پوشی مساله‌ای است که همه زنان جهان از جمله زنان مسلمان به آن توجه دارند و مد اسلامی راه و روشی است که  آراستگی در کنار حفظ حجاب در فضای عمومی را ارائه می‌کند. در این مجموعه سعی شده است با توجه به فرهنگ ایرانی-­اسلامی و بر اساس علاقه مخاطبان مجموعه‌ای از پوشاک اسلامی برای انواع سلیقه‌ها معرفی شود.

پوشش به سبک اسلامی در بامیلو

بر اساس بررسی‌های انجام شده واژه‌هایی چون لباس اسلامی، مانتوی بلند، مانتوی گشاد، شلوار گشاد از سوی کاربران ایرانی بارها در سایت بامیلو جستجو شده‌ است , معرفی مجموعه پوشاک اسلامی نشانه توجه بامیلو به خواست مخاطبان ایرانی و پاسخگویی به جستجوی کابران است.

پوشش به سبک اسلامی در بامیلو

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 201 تاريخ : چهارشنبه 2 تير 1395 ساعت: 3:02